مصرف بیشتر تخم مرغ راهی عالی برای افزایش میزان سلامتیه. اگر به طور معمول علاقه ای برای تخم مرغ خوردن ندارید پس حتما این دلایل را بخونید:

مصرف بیشتر تخم مرغ راهی عالی برای افزایش میزان سلامتیه. اگر به طور معمول علاقه ای برای تخم مرغ خوردن ندارید پس حتما این دلایل را بخونید:

۷ علتی که باید شروع به خوردن تخم مرغ کنید

بیچاره تخم مرغ!
یک باور گمراه کننده وجود داره که میگه کلسترولی که در زرده وجود داره سطح کلسترول را در بدن شما بالا برده و سلامتیتون را در معرض خطر قرار میده، اما خبر خوب برای دوستداران تخم مرغ اینه که: تحقیقات حمایت از سلامت و چندین تحقیق دیگر اخیرا دریافتند که در سلامتی افراد هیچ ارتباطی بین تخم مرغ و سکته ی مغزی و حمله ی قلبی وجود نداره. این تحقیقات افسانه ی مضر بودن تخم مرغ را کم ارزش میکنن.

ویتامینهای مورد نیازتون را تامین میکنه
یک تخم مرغ متوسط شامل چندین ویتامین ضروری برای سلامیتتونه:

  • ویتامین B2 یا ریبوفلاوین که به بدنتون کمک میکنه تا غذا را به انرژی تبدیل کنه.
  • ویتامین B12 یا کوبالامین که برای تولید گلبولهای قرمز خون حیاتیه.
  • ویتامین A یا رتینول که برای بینایی عالیست.
  • ویتامین E یا توکوفرول که با رادیکالهای آزاد که سبب آسیب های سلولی و بافتی میشه مبارزه میکنه. آسیب های سلولی و بافتی اگر ادامه پیدا کنند منجر به سرطان میشه.
  • ویتامین A و B2 همچنین برای رشد سلولی نیز مفیدند. پس مطمئن شوید که بچه هاتو منظم تخم مرغ بخورند.

مواد معدنی ضروری برای بدنتون را تامین میکنه
تخم مرغ سرشار از فسفر، آهن، و زینک است. این مواد معدنی برای بدن حیاتی هستند. بدن نیاز به آهن فراوان داره که اگر به اندازه ی کافی دریافت نکنید باعث بدخلق شدن، احساس خستگی و تنگی نفس میشه. زینک سیستم ایمنی بدن را در بهترین حالت نگه داشته و کمک میکنه تا غذا به انرژی تبدیل بشه. فسفر نیز برای سلامتی دندانها و استخوان مهمه. برخی عناصر در مقادیر کم نیز در تخم مرغ وجود دارند مثل ید که برای ساختن هورمون تیروئید مفیده و سلنیوم- آنتی اکسیدانی که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک میکنه.

تخم مرغ ممکنه خطر احتمال ابتلا به سرطان را کاهش بده
کل تخم مرغ (زرده و سفیده) یکی از بهترین منابع مغذی کولین است. تحقیقی که امسال منتشر شده دریافت که زنان با مصرف بالای کولین، ۲۵ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا میشند. کولین بیشتر در زرده یافت میشه، بنابراین از املت سفید خداحافظی کنید.

تخم مرغ بینایی را بهبود میبخشه
زرده تخم مرغ همچنین مقدار بالایی زئاکستین و لوتین دارد که هر دو آنتی اکسیدان از آسیبهایی که ممکن است به شبکیه چشم وارد شده و منجر به تاری دید وبیماریهای چشمی بشه جلوگیری میکنه. بنابراین تخم چشم شما حتی در ۸۰ سالگی هم توانا و سالم باقی میمانه.

یک املت در روز میتونه دور کمر شما را کوچک کنه.
تحقیقات دریافتند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه بهتون کمک میکنه مصرف کالری در روز را محدود کنید، با بیشتر از ۴۰۱ کالری. این امر به این معنی است که میتونید سه پوند یا بیشتر در هر ماه کم کنید. این احتمالا به خاطر اینه که تخم مرغ شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه میداره و شما کمتر وسوسه میشید تا یک میان وعده تا ظهر یا ناهار بیشتری بخورید.
اگرچه تخم مرغ حاوی کلسترول است، اما با کلسترول بدنتان متفاوت است. این یک کلسترول ساده ی روزانه غذاییه. با وجود توصیه های سلامتی قدیمی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خوردن تخم مرغ سطح کلسترول خون را بالا میبره وجود نداره.

عضلات به تخم مرغ نیاز دارند
این گوی های کوچک حاوی یک توالی خاص اسیدهای آمینه است که باعث میشه پروتئین تخم مرغ آسان تر جذب بدن بشه. به این معنا که تخم مرغ آب پز یه غذای ایده آل برای ترمیم عضلات بعد از صدمات و شکستگی های ورزشی است.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه