جالبه که بدونین سلامتی و توانایی ما برای داشتن عمری طولانی تر، فقط وابسته به ژن و شانس ما نیست.

جالبه که بدونین سلامتی و توانایی ما برای داشتن عمری طولانی تر، فقط وابسته به ژن و شانس ما نیست.

طبق گفته های سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان های مرتبط با اون، بیماری هایی مثل بیماری قلبی، سرطان، مشکلات تنفسی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و خودکشی ، از جمله بیماری هایی هستن که در بین مردان به مرگ منجر میشن. در این مطلب ما چند نکته ساده برای آقایون میگیم تا بیشتر مراقب سلامتیشون باشن.

تغذیه سالم

مصرف مواد مغذی باعث میشن انرژی بگیرین و شانس گرفتار شدن در بیماری های هم کاهش پیدا میکنه. سبزیجات، میوه ها و لبنیات کم چرب یا بدون چربی رو فراموش نکنین.

تغذیه-مردان

کنترل وزن

چاقی یا اضافه وزن میتونه شانس ابتلا به سکته، بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت رو افزایش بده. باید بدونین که شاخص توده بدن شما چقدره و چک کنین که در خطر هستین یا نه. پس بیشتر فعال باشین و مواد غذایی سالم خورده و مقدار غذاتون رو کنترل کنین.

تحرک داشته باشین

فعالیت جسمی منظم حیاتی ترین چیزیه که شما میتونین برای حفظ سلامتیتون انجام بدین. به دنبال ورزش های خوب و سبک باشین و اول با اونا شروع کنین.

سیگار نکشین

سیگار کشیدن با عواملی که منجر به مرگ میشن (مثل سکته مغزی، سرطان و بیماری شش ها) مرتبطه. همچنین از قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم خودداری کنین.

ادامه داره…..

منبع: نوین زی

Tweet ۱۰ نکته مهم برای سلامتی مردان (بخش اول) - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه