میوه ها وسبزیجات اضافه کنین. تصمیم بگیرین که حداقل ۴ وعده میوه و ۴ وعده سبزیجات در روز مصرف کنین.

چگونه رژیم غذایی مفیدی داشته باشیم؟

غذاهایی که باید بخورید
همه ی سبزیجات تازه
همه ی میوه های تازه
شیر بدون چربی یا کم چرب، پنیر و ماست
ماکارونی سبوسدار، نان شیرینی، نان، چیپس ذرت
برنج قهوه ای، جو، جو دوسر، گندم سیاه
آجیل و دانه ها
غذاهای مایع بدون شکر؛ کم سدیم، و با میزان کم سس و لوبیا
مرغ، ماهی، بوقلمون

غذاهایی که نباید بخورید
سدیم
شکلات
گوشت قرمز، به ویژه گوشت گاو، سوسیس، هات داگ، کالباس، همبرگر و یا گوشت ادویه زده شده

دستورالعمل
میوه ها وسبزیجات اضافه کنین. تصمیم بگیرین که حداقل ۴ وعده میوه و ۴ وعده سبزیجات در روز مصرف کنین.
مصرف سدیم رو کاهش بدین. از غذاهای فرآوری شده با سدیم بالا دوری کنین و از اضافه کردن نمک برای هر وعده غذایی خود جلوگیری کنین.
مصرف شیرینی رو محدود کنین. گاه به گاه اجازه دارین که شیرینی مصرف کنین اما برای از بین بردن مصرف قند و شکر تلاش کنین.
غلات سبوس دار بخورین. این رژیم غذایی به شما اجازه میده که حدود ۶ تا ۱۲ وعده غذایی حبوبات مصرف کنین اما باید سعی کنین که حداقل نیمی از این وعده ها غلات سبوس دار باشن.
به کندی و آرام شروع کنین. هیچ چیزی یک شبه اتفاق نمی افته. بنابراین به کندی و آرام مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود شروع کنین. با شستن غذاهای کنسرو شده قبل از پخت و پز، سدیم اون رو کاهش بدین، به سس ها نمک اضافه نکنین و غذاهایی با برچسب “بدون سدیم” و یا “بدون نمک” تهیه کنین.
برای خوردن غذاهای کاذب به صورت ناگهانی خودتون رو سرزنش نکنین. بودن در یک رژیم غذایی سخته و لغزش گاه به گاه اتفاق میفته. اگه دچار لغزش شدین، استرس نگیرین. اگه شما نسبت به مصرف شیرینی و یا شوری ولع دارین، از اون لذت ببرین و باز هم به جلو حرکت کنین. به یاد داشته باشین که بهره گیری از یک وعده غذایی کاذب به این معنی نیست که کل رژیم اون روزتون از بین رفته.
برچسب مواد غذایی رو بخونین. عادت کنین که برچسب مواد غذایی رو بخونین و گزینه های کم سدیم رو انتخاب کنین.
ذهن خود را آموزش بدین. چیپس های شور و آب نبات های شیرین رو با خوراکی های بدون نمک، ماست منجمد، آجیل و میوه جایگزین کنین. بدن خود را عادت بدین که از مواد مغذی غنی به جای تنقلات شور یا شیرین استفاده کنین.
ورزش کنین. هونطور که میدونین با هر رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی کلیدی و موثره. ورزش به کاهش فشار خون، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق و افزایش سوخت وساز بدن کمک میکنه. ترکیب رژم غذایی با ورزش به شما یک فرصت عالی از موفقیت و افزایش سلامت کلی میده.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه