شاید بدن متناسب و سالمی دارین اما در روحتون احساس خلاء میکنین. عدم بهداشت روانی مشکلات زیادی رو بوجود میاره و خیلی چیزها رو در شما تثبیت میکنه. با خوندن این مطلب اولین گام برای بهبود سلامت روانتون رو برداشتین.

شاید بدن متناسب و سالمی دارین اما در روحتون احساس خلاء میکنین. عدم بهداشت روانی مشکلات زیادی رو بوجود میاره و خیلی چیزها رو در شما تثبیت میکنه. با خوندن این مطلب اولین گام برای بهبود سلامت روانتون رو برداشتین.

یه سرگرمی یا یکی از علایقتون رو دنبال کنین تا روانتون امکان ابراز احساساتشو داشته باشه. مثلا بدن برای تامین انرژی و سلامتیش به ورزش نیاز داره. این یکی از ۵ مهارت لازم برای مقابله با شرایط سخته. بدنتون رو دوست داشته باشین (اولین مهارت)
روحتون رو تغذیه کنین. روابط اجتماعیتون رو بهبود بدین و برای گرمی و عشق بیشتر بین خودتون و نزدیکانتون از خودستایی و خود شیفته بودن پرهیز کنین. (تا حد امکان نیازهای دیگران رو به اولویت های خودتون ترجیح بدین مثلا بهشون حق انتخاب بدین، نه اینکه بهشون زور بگین)
دوستیهای قدیمیتون رو احیا کنین یا یه رابطه دوستی جدید و صادقانه بسازین تا بخشی از روحتون تغذیه بشه. برخورداری از حمایت خوب دوستان و خانواده یکی از مهارت های مقابله با شرایط سخته.
گاهی خودتون رو به چالش بکشین. به دنبال یه حرفه یا شغلی بگردین که براتون معنا دار و مورد علاقه باشه تا حس اعتماد به نفس و ارزشمندی در خودتون پیدا کنین. حرفه ای که به شما انگیزه عاطفی میده و صبح ها باعث هیجانتون میشه یه مهارت مقابله با شرایط سخته. در هر حال اگه شغلی دارین که قسمتی از اون مورد علاقتون نیست، هنوز هم میتونین باهاش کنار بیاین. هر شغلی میتونه خوب باشه اگه با شور و شوق و عشق انجام بشه. یاد بگیرین که خودتون دوسش داشته باشین. رضایت از شغل و حرفه از درون خودتون نشات میگیره نه از دیگران.

چگونه از سلامت روانی خوبی برخوردار شوید

خودتون رو در محیطی پر از زیبایی قرار بدین. خونتون رو با اشیا زیبا تزیین کنین، کمی تمیزکاری انجام بدین. یه موسیقی شاد بذارین و هر کاری که بهتون کمک میکنه احساس آرامش داشته باشین انجام بدین. این مورد نیز یکی از مهارتهای مقابله با شرایط سخته و بهتون کمک میکنه که زیبایی رو تشخیص بدین.
به یاد داشته باشین تا زمانی که روح و روانتون رو تغذیه میکنین، کمتر خسته میشین و کمتر درگیری درونی پیدا میکنین. خستگی و درگیری درونی اغلب از نشانه های گرسنگیه روحه.
حتما هر مشکل روحی مثل اضطراب، ترس و اختلال های دیگه ای که دارین رو شناسایی کنین و قبول کنین که شما دچار این اختلالات هستین. فقط از این طریقه که میتونین برای درمانشون اقدام کنین.
حتما هر روز ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیازتون رو مصرف کنین. یه رژیم غذایی پر از امگا۳، ویتامین E و C و بخصوص آنتی اکسیدان (مثل تمشک و توت سیاه) داشته باشین. آنتی اکسیدان ها به پاک کردن مغز کمک میکنن.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه