فصل شیوع آنفولانزا رو با این مواد غذایی آغاز کنین. میتونین به طور جداگانه ازشون استفاده کنین یا اینکه خلاق باشین و باهاشون یه سوپ درست کرده و سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کنین.

فصل شیوع آنفولانزا رو با این مواد غذایی آغاز کنین. میتونین به طور جداگانه ازشون استفاده کنین یا اینکه خلاق باشین و باهاشون یه سوپ درست کرده و سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کنین.

ویژه شروع فصل پاییز: مواد غذایی که با آنفولانزا مبارزه می کنند

قارچ
قارچ دو سلاح بزرگ مبارزه با آنفولانزا داره: سلنیوم که تولید سایتوکاین (ماده ای که به بدن کمک میکنه از بیماری ها پاک بشه) گلبول های سفید خون رو افزایش میده، و فیبر ضد میکروبی به نام بتا گلوکان، که به فعال شدن سلول هایی که عفونت رو پیدا کرده و نابود میکنن کمک میکنه. ما بهتون توصیه میکنیم از قارچ شیتاکه که طعم دودی داره استفاده کنین، این قارچ هزاران ساله که در چین مصرف دارویی داره. (اگه به این نوع قارچ دسترسی ندارین از انواع دیگش مصرف کنین.)

سیر تازه
مواد غذایی حاوی گوگرد مثل سیر، میتونن به لطف آلیسین ضد میکروبی موجود در سیر بیماری رو از بین ببرن. دو حبه سیر در روز توصیه میشه.

تخمه کدو
زینک نیروهای ایمنی ما (گلبول های سفید) رو برای حمله به باکتری ها و ویروس ها تقویت میکنه. تخمه کدو حاوی زینکه و ما توصیه میکنیم روزی یک چهارم فنجان تخمه کدوی خام و بدون نمک بخورین.

سیب زمینی شیرین
بتا کاروتنی که در مواد غذایی نارنجی رنگ پیدا میشه، در رشد سلول های ایمنی بدن و خنثی شدن سموم کمک میکنه. سیب زمینی شیرین که دارای این بتا کاروتنه بسیار خوشمزه است، پس سعی کنین روزی یدونه ازش بخورین.

ادویه ها
آنتی اکسیدان موجود در ادویه ها سیستم ایمنی بدن ما رو تقویت کرده و نحوه عملکردشو بهبود میده. زردچوبه، میخک و دارچین سه ادویه ای هستن که ما بهتون توصیه میکنیم روزی یه قاشق چایخوری از هر کدوم که دوست داشتین در غذاهاتون استفاده کنین تا با سرماخوردگی مبارزه کنن.

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه