آشپزی کردن با روشی درست و استفاده از مواد غذایی سالم باعث میشه که کربوهیدرات و چربی های اضافی از وعده غذایی که توی خونه درست میکنین حذف بشن.

آشپزی کردن با روشی درست و استفاده از مواد غذایی سالم باعث میشه که کربوهیدرات و چربی های اضافی از وعده غذایی که توی خونه درست میکنین حذف بشن.

آشپزی

بخارپز کردن

دستورهای غذایی که بخارپز کردن مواد غذایی رو پیشنهاد میدن معمولا برای پخت نیازی به استفاده از روغن ندارن. میتونین سبزیجات رو بخارپز کنین تا سالم تر باشین.

استفاده بیش از حد روغن ممنوع!

مهم نیست روغنی که استفاده میکنین چقدر سالمه، در هر صورت باید کمتر روغن مصرف کنین. چه روغن زیاد باشه و چه کم ادویه ها همون طعم رو دارن.

سبزیجات فراموش نشه

سعی کنین توی هر غذایی از سبزیجات استفاده کنین. سبزیجات مختلف سرشار از موادی هستن که سوخت و ساز بدن رو افزایش میدن.

مصرف کربوهیدرات رو کم کنین

بیشتر سبزیجاتی مصرف کنین که سرشار از فیبر باشن. سبزیجاتی مثل سیب زمینی شیرین و سیب زمینی پر از کربوهیدرات هستن. البته باید سعی کنین وعده غذایی غذاییتون به مقدار متعادلی سبزیجات مختلف داشته باشه تا سوخت و ساز بدنتون بیشتر بشه.

جوانه ها

برای طبخ جوانه ی دانه های مختلف نیازی به روغن زیاد ندارین. جوانه ها جایگزینی سالم برای مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات هستن.

منبع: نوین زی

Tweet نکاتی ضروری برای پخت غذایی سالم - تصویر 2
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه