با استفاده از آخرین یافته ها عادتهای خوب بسازید، عادات روزمره آسیب رسان را از بین ببرید و از نظر ذهنی قوی تر شوید.

با استفاده از آخرین یافته ها عادتهای خوب بسازید، عادات روزمره آسیب رسان را از بین ببرید و از نظر ذهنی قوی تر شوید.

مردان بخوانند: از نظر ذهنی قوی تر شوید، 10 راهی که مغزتون را به روز کنید بخش اول

بیشتر به باشگاه بروید
انجام کار درست راحتر میشه اگر به یک عادت تبدیلش کنید. تحقیقات دکتر “آن گریبیل” (عصب شناس آمریکایی) نشان داد که در منطقه ای از مغز که مسئول عادات است فعالیتهای عصبی به نام آغاز(نشانه) و پایان(پاداش) ثبت شده است. یعنی مغز به طور اتوماتیک عادات را شروع میکند. کیف باشگاه خود را جلوی درب ورودی بگذارید (نشانه) و از اینکه بدنی بدون چربیهای اضافه خواهید داشت لذت ببرید (پاداش). به این ترتیب منظم باشگاه رفتن هر صبح شما به یک روتین تبدیل خواهد شد. (عادت)

زیرکانه کار کنید
اراده یک منبع محدود است. در مطالعات سال ۱۹۹۸ مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی به برخی افراد اجازه داده شد تا شیرینی بخورند در حالی که به دیگران گفته شده بود تا دربرابر آن مقاومت کنند. پس از آن آنها کاری فکری در حد یک پازل هندسی به عهده گرفتند. آنهایی که در برابر خوردن شیرینی مقاومت کرده بودند ۱۲ دقیقه زودتر تسلیم شدند. اراده، مثل یک عضله، در اثر استفاده ی بیش از حد خسته میشود، بنابراین وظایف سخت خود را قبل از زمان ناهار یا در شروع هفته انجام دهید.

رو به جلو حرکت کنید
طبق دکتر “بی جی فوگ” از دانشگاه استنفورد راز تشکیل دادن عادتهای خوب اینه که با عادات کوچک شروع کنید. دکتر فوگ ادامه میده: “اگر نتوانید عادات خود را به قسمتهای کوچک قابل اجرا تقسیم کنید تقریبا در بوجود آوردن عادت روزانه شکست خواهید خورد” روش او شامل شروع های کوچک برای بدست آوردن احساسات مثبت موفقیت است، و ثابت کردن عادت خود به یک عادت روزمره. “فوگ” هر بار با تقسیم یک عادت به دوقسمت شروع میکند. مثلا به جای استراحت ظهر یک تمرین دویدن شروع کنید، سپس مسیر دویدنتان را به مسیر دورتری گسترش دهید. دویدن به سرعت در عادات روزمره شما جای میگیرد.

غذاهای بهتری بخورید
تغییر محیط غذاخوردنتان میتواند انتخاب های غذایی شما را بهبود بخشد. مطالعه ای که در سال ۲۰۰۵ توسط دانشگاه دوک در آمریکا نشان داد که ۴۵ درصد از عادت ها در یک مکان اتفاق می افتند. به گفته استاد روانشناسی “وندی وود” :بیشتر مردم دلیل عادتشان به فست فود رفتن را درک نکرده، و طبق روتین روزمره ی خود به محلی شبیه به همان رستوران های قبلی با همان نشانه ها و بو مراجعه میکنند. به جای رفتن به رستوران روی میز ناهار خوری با دوستانتان ناهار بخورید، با این ترفندها عادات بد را بشکنید.

افزایش انضباط شخصی
طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ مجله انگلیسی روانشناسی سلامت : وزرش منظم (نه به صورت حرفه ای) به طور اتوماتیک به شما خود-نظمی میدهد، یا به عبارت دیگر ظرفیت شما پاسخ های نامطلوب را نادیده میگیرد. ورزش منظم خریدهای غیر ضروری، اخلاق تند، تماشای تلویزیون را کاهش میدهد، قرار ملاقات ها را کمتر از دست میدهید و حتی بیشتر به نظافت شخصی خود میرسید.

ادامه دارد…

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه