دوچرخه سواری به طور منظم نه تنها باعث ماهیچه سازی میشه، بلکه وزن رو هم کاهش میده. اما قبل از اینکه پدال زدن رو شروع کنین، این بایدها و نبایدها رو برای دوچرخه سواری بیرون از خونه به یاد داشته باشین.

دوچرخه سواری به طور منظم نه تنها باعث ماهیچه سازی میشه، بلکه وزن رو هم کاهش میده. اما قبل از اینکه پدال زدن رو شروع کنین، این بایدها و نبایدها رو برای دوچرخه سواری بیرون از خونه به یاد داشته باشین.

بایدها:
تعمیرات اساسی و اولیه رو یاد بگیرین
تنظیم زین دوچرخه، فیکس کردن میله های فرمان و … رو یاد بگیرین. وقتی این کارها رو بلد باشین میتونین هر جا و هر وقتی که نیاز بود دوچرخه رو خودتون تعمیر کنین بدون اینکه لازم باشه از یه فرد غریبه درخواست کمک کنین.

یه جعبه کوچک تعمیرات با همراه داشته باشین
همراه داشتن جعبه تعمیرات و تعدادی قطعات و ابزارهای لازم، خیلی به کارتون میاد، چون هرگز نمیدونین کی بهشون نیاز پیدا میکنین.

با دوستتون دوچرخه سواری کنین
حضور یه دوست شما رو با انگیزه کرده و شاید رقابت بینتون باعث بشه که بیشتر دوچرخه سواری کنین. علاوه بر این، تجربه متفاوتی رو نسبت به تنهایی دوچرخه سواری کردن تجربه میکنین.

به تقاطع توجه کنین
وقتی دارین توی خیابون دوچرخه سواری میکنین، به تقاطع و چهارراه ها توجه کنین. حتما زمان هایی که به تقاطع نزدیک میشین با سرعتی قابل کنترل رانندگی کنین. بعضی خیابون ها ممکنه گیج کننده باشن. همیشه به علائم و کسانی که میخوان ازتون جلو بزنن توجه کنین.

لباس هایی با رنگ های فلورسنت بپوشین
درسته که لباس های مشکی باعث میشه خوشتیپ و خوش استایل بشین! اما پوشیدن لباس هایی با رنگ فلورسنت انتخاب امنیه چون تضمین میکنه که برای افرادی که در خیابون هستن قابل دیدن باشین. همچنین باید چراغ و فلاشر با کیفیتی داشته باشین تا وقتی در تاریکی (صبح زود و شبها) رانندگی میکنین امنیت بیشتری داشته باشین.

زبان مخصوص دوچرخه سواری را یاد بگیرین
دوچرخه سواری به یه فرهنگ تبدیل شده و هر روز افراد بیشتری به سراغ این ورزش میان، پس زبان و نشانه های مخصوص خودش رو داره. مثلا اصطلاح ‘peloton’ معنیش اینه که گروهی از دوچرخه سوارن پشت هم در حال حرکت هستن. این قبیل اصطلاحات رو یاد بگیرین تا وقتی با یه گروه حرکت میکنین احساس راحتی بیشتری داشته باشین.

نشانه های دست رو یاد بگیرین
درباره نشانه هایی که با دست داده میشه مثل پیچیدن به چپ و راست و… بیشتر یاد بگیرین، چون بیشتر مردم این نشونه ها رو میفهمن و برای هر شهر و کشوری که باشن باهاشون ارتباط برقرار میکنن. اگه به علامت های دست و ترافیک اطرافتون بیشتر توجه کنین، دوچرخه سواری براتون لذت بخش تر میشه.

در وضعیت مناسبی قرار بگیرین
درباره نشستن روی زین و تسلط روی فرمان خیلی دقت کنین، چون م��کنه موقع دوچرخه سواری تفاوت زیادی براتون ایجاد کنن. نباید احساس کشش یا تنگ بودن کنین. قرارگیری غلط روی دوچرخه میتونه باعث درد یا ناراحتی در مچ دست، گردن، کمر و زانو بشه. حتما کفش مناسبی بپوشین چون اینکار باعث میشه روی پدال تسلط کافی داشته باشین.

بایدها و نبایدهای دوچرخه سواری برای کاهش وزن

 

نبایدها:
-پوشیدن یه سویشرت کلاه دار
وقتی در حال دوچرخه سواری هستین، باید به عقب نگاه کرده و ترافیک رو بسنجین، اما رانندگی با یه سویشرت کلاه دار به شما این فرصت رو نمیده و این امر ممکنه باعث تصادف بشه.

نادیده گرفتن قوانین ترافیک
فقط به این خاطر که سوار دوچرخه هستین دلیل نمیشه که قوانین ترافیک رو نادیده گرفته و فکر کنین که به راحتی میتونین ازش بگذرین. انجام این کار میتونه باعث صدمه به خودتون و اطرافیانتون بشه.

دوچرخه سواری در پیاده رو
پیاده رو برای پیاده هاست، پس از دوچرخه سواری کردن در پیاده رو اجتناب کنین. شما یه خیابون بزرگ در اختیار دارین تا از دوچرخه سواری لذت ببرین!

دوچرخه سواری بدون استفاده از دستها
حتی اگه یه دوچرخه سوار ماهر و خوب هستین هم نباید بدون دست رانندگی کنین، چون هیچوقت نمیدونین که کی ممکنه راهتون بسته بشه، و اینطوری کنترل رو از دست میدین.

آویزان کردن اشیا مختلف از دوچرخه
اشیایی مثل دستمال و . .. از دوچرخه آویزان نکنین، چون وقتی دوچرخه سواری میکنن ممکنه به چرخ ها گیر کنن.

با رعایت این قوانین اساسی، دوچرخه سواری براتون یه کار راحت و آسون میشه. پس برای یه رانندگی هیجان انگیز با دوچرخه آماده بشین!

منبع: نوین زی

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه