شاید درباره عادات بدی مثل سیگار کشیدن، کمبود خواب، پرخوری و … که برای سلامتی بد هستن خیلی مطلب خونده باشین و سعی میکنین که انجامشون ندین. اما درباره عاداتی مضر دیگه ای که دربارشون چیزی نمیدونین چی؟ ما براتون یه فهرست از عادات ساده ای آماده کردیم که نمیدونستین چقدر میتونن براتون مضر باشن.

شاید درباره عادات بدی مثل سیگار کشیدن، کمبود خواب، پرخوری و … که برای سلامتی بد هستن خیلی مطلب خونده باشین و سعی میکنین که انجامشون ندین. اما درباره عاداتی مضر دیگه ای که دربارشون چیزی نمیدونین چی؟ ما براتون یه فهرست از عادات ساده ای آماده کردیم که نمیدونستین چقدر میتونن براتون مضر باشن.

آیا درباره ضررهای این ده عادت ساده چیزی می دانستید؟

دروغ گفتن
تحقیقی در دانشگاه نوتردام انجام شده که نشون میده دروغ مصلحتی بیشتر از اونچه که فکر میکنین براتون مضره. چه در حال چاپلوسی همکارتون بخاطر عملکرد کاریش باشین و چه تعریف کردن از دوستتون به خاطر لباس جدیدش، فرقی نمیکنه. این تحقیق نشون میده که دروغ گفتن، احساس استرسی به وجود میاره که به سلامتیتون صدمه میزنه. اگه از دروغ گفتن خودداری کنین، خیلی بیشتر احتمال داره که سردرد، اضطراب و گلودرد کمتری رو تجربه کنین.

بیش از حد مسواک زدن
مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی خیلی عالی به نظر میرسه تا سلامت دهان و دندانتون رو بهبود بده، اما بهتره مراقب باشین. طبق مطالعه ای که توسط “گرگ دیاموند” (دندانپزشک در نیویورک) انجام شد، برخی غذاها روی دندوناتون اسید به جا میذارن که این اسید مینای دندون رو ضعیف میکنه، وقتی بیش از حد مسواک کنین این اسیدها به اطراف و مینا هم کشیده میشن.
بعد از خوردن غذا دهانتون رو با آب بشورین و صبح و شب مسواک بزنین.

غذا خوردن پشت میز کار
تحقیقی که توسط دانشگاه آریزونا انجام شده دریافت که میز محل کار شما حاوی ۴۰۰ بار میکروب بیشتری نسبت به صندلی توالت است؛ تبدیل کردن این میز به مکان غذاخوری ممکنه باکتری های پنهان و بیماری ها رو به بدن شما دعوت کنه. نادیده گرفتن فرصت استراحت هم برای سطح استرس شما بده و از نظر جسمی هم شما رو بی حال و کسل میکنه. ضمنا غذاخوردن پشت میز کار میتونه به پرخوری منجر بشه.

نوشیدن آب فقط از بطری های آب معدنی
شاید بیشتر اوقات به این خاطر به سراغ بطری آب معدنی میرین که خطر نوشیدن آب آلوده رو کاهش بدین، اما با انجام این ��ار ممکنه چیزهای مهمی رو از دست بدین. بطری آب معدنی حاوی فلوراید (برای سلامت دندان مهمه) نیست.
باید سعی کنین یه سیستم تصفیه آب قابل اعتماد توی خونه داشته باشین تا آب رو عاری از ناخالصی کرده و از مزیت فلوراید هم بهره مند بشین.

برداشت پول با استفاده از دستگاه های خود پرداز
خیلی از افراد برای برداشت پول به دستگاه های خودپرداز (ATM) خیلی وابسته هستن. یه آزمایش تمیزی در بریتانیا نشون داد که دستگاه های خودپرداز مثل توالت های عمومی آلوده هستن و تقریبا همه کاربران دستهاشون رو بعد از استفاده از این دستگاه ها نمیشورن.
بعد از استفاده از این دستگاه ها از یه ژل یا دستمال مرطوب ضدباکتری استفاده کنین تا از بیماری های پوستی جلوگیری بشه.

استفاده از گاز طبیعی برای پخت و پز
طبق تحقیقی که توسط Environmental Health Perspective انجام شده، مونواکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و فرمالدئید در اجاق گازهای خونگی موجود هستن. این گازها در دود سیگار هم وجود دارن، پس میتونین تصور کنین که چه صدماتی به سلامتیتون وارد میکنن.
وقتی دارین از اجاق گاز استفاده میکنین بهتره هود رو روشن کنین تا آلودگی های مضر خارج بشن.

تند غذا خوردن
سبک جدید زندگی باعث شده که افراد زیادی فکر کنن غذا خوردن اتلاف وقته و این افراد سعی میکنن تا در زمان غذا خوردنشون صرفه جویی کنن. چه ناهار و چه یه میان وعده ساده باشه، اون رو بدون جویدن قورت میدن، این کار خطرناکیه چون مغز زمان این رو نداره که با معده سازگار بشه. مغز نمیتونه از معده سیگنال بگیره که پر شده و در نهایت شما بیشتر از چیزی که نیاز دارین غذا میخورین.
سرعت غذا خوردن رو کم کنین و خوب بجوید و لقمه های کوچیکتر بردارین.

نوشیدن با نی
خیلی زیاد میبینم که افراد آبمیوه و نوشیدنی هاشون رو با نی مینوشن. نی ممکنه در ظاهر خیلی راحت و مناسب باشه اما در واقع شما رو مجبور میکنن تا هوای اضافه ای رو وارد بدن کنین که در نهایت منجر میشه به احساس بادکردگی یا گاز در شکم.
سعی کنین زیاد از نی استفاده نکنین و به جاش جرعه جرعه از لیوانتون بنوشین.

خوابیدن روی شکم
خیلی زود به خوابیدن روی شکم عادت میکنین چون راحته، اما این عادت بهتون صدمه میزنه. وقتی روی شکم میخوابین، اطراف بینی، چشم، دهان و گونه هاتون چین ایجاد میشه. هر چقد که سن بالا میره، کاهش کلاژن در پوست نمیتونه در برابر این چین ها مقاومت کرده و پوست رو به حالت اول برگردونه، پس چین و چروک روی صورت ایجاد میشه.
خوابیدن به پشت یه راه حل مناسبه، البته خیلی سخت عادتون عوض میشه، شما باید روی یه بالش با پارچه نرم بخوابین تا پوست وقتی که تکون میخورین و میچرخین بتونه به راحتی روش حرکت کنه.

پوشیدن کفش با پاشنه ی خیلی بلند یا کاملا تخت
کفش های پاشنه بلند باعث میشن در طول روز به کمرتون قوس بدین و به استخوان ها فشار بیاد. پوشیدن کفش های خیلی تخت هم براتون بد هستن، البته بستگی به نوع کفشی که انتخاب میکنین داره. صندل های بدون پشت باعث میشن پای شما از یک طرف به یه طرف دیگه حرکت کرده و وزن بدن به صورت نابرابری توزیع بشه.
سعی کنین کفشی مناسب با پشتی راحت که با پای شما همخوانی داره بپوشین.

منبع: نوین زی

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه